1. Senaste nytt

  2. Trafikökning i mars

    Antalet rörelser i svenskt luftrum ökade med knappt 7 procent i mars 2014 jämfört med mars 2013....

  3. Vi gör oss flygfärdiga

    I LFVs digitala koncernpresentation finns nu en intervju med generaldirektör Olle Sundin....

  4. i4D testflygning genomförd

    På onsdagen genomfördes en andra testflygning inom Sesarprojektet i4D. Konsortiet Noracon, där...

  1. Nytt nummer av Anslaget

    Nu finns sjätte numret av LFVs nyhetsbrev Anslaget publicerat. Nyhetsbrevet har fokus på flygtrafiktjänsten.

  2. Stort intresse för flygledarutbildningen

    Intresset för den nya Flygledarutbildningen har varit stort vid årets utbildningsmässor runt om i landet. I februari är det dags för nya mässor.

  3. Sjunde månaden i rad med tillväxt för flyget

    Det totala antalet flygrörelser i svenskt luftrum ökade med knappt fem procent i november 2010. Det innebär sjunde månaden i rad med en tillväxttakt på omkring fem procent. Efter elva månader är antalet flygrörelser 1,5 procent fler än i fjol.

  4. Lufthansa startar med biobränsledrivna reguljärflyg

    Lufthansa startar under första halvåret 2011 världens första biobränsledrivna reguljärflyg, skriver företaget i ett pressmeddelande. Vid dagliga flygningar med Airbus A321 mellan Hamburg och Frankfurt ska en biobränsleblandning med 50 procent vätebehandlad vegetabilisk olja (HVO) användas.

  5. LFV möter underskott med effektiviseringsprogram

    LFVs rörelseresultat under årets första nio månader blev 15 miljoner kronor. Dock dras en route-verksamheten med ett betydande underskott.
    - För att LFV ska uppnå ekonomisk balans måste vi kombinera våra planerade avgiftshöjningar med kraftfulla effektiviseringar, säger LFVs generaldirektör Thomas Allard.

  6. Riga Airport anlitar LFV Aviation Consulting

    LFVs dotterbolag LFV Aviation Consulting har vunnit ett flygmätningskontrakt i Riga, Lettland. Man kommer att flygmäta olika navigeringshjälpmedel på Riga International Airport under vintern.

  7. Effektivare flyg med Stockholm-Arlanda Airport i centrum
    Den 1 januari 2015 ska ökad precision i flygets ankomst- och avgångstider leda till minskad bränsleförbrukning och därmed minskat koldioxidutsläpp. Tillsammans ska Stockholm-Arlanda flygplats, den svenska flygtrafikledningen LFV och flygbolaget SAS göra detta möjligt.